Ankieta:
Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas zakupów ?
2018-08-28

Piramida żywieniowa Polaków

Wielu konsumentów zaczyna śniadanie od nabiału. W ostatnich dwóch latach obserwujemy dynamiczny wzrost sprzedaży produktów bez laktozy. Chętniej też sięga się po bio jogurty. Piramidę żywienia polskiego konsumenta opisał ekspert z Nielsena.

77% polskich konsumentów twierdzi, „jesteś tym co jesz”, nie dziwi więc fakt, że coraz uważniej czytane są etykiety, a 61% Polaków przyznaje, że szuka produktów z krótką listą składników.

A co na obiad? Na talerzu nie może zabraknąć węglowodanów – i tutaj coraz częściej odchodzi się od węglowodanów prostych, na rzecz tych złożonych, które występują np. w produktach pełnoziarnistych. Coraz mniej wykorzystuje się w kuchni do wypieków zwykłą mąkę pszeniczną, jej sprzedaż spada z roku na rok. Aby przygotować dania i desery polski konsument coraz chętniej sięga po mąki orkiszową (wzrost o 21,5% vs ostatni rok), ryżową (+ 48,2%), czy też gryczaną (+9,9%)

Cały artykuł można przeczytać na: http://www.poradnikhandlowca.com.pl/aktualnosci-detalhurt/piramida-zywienia-polakow

 

drukuj