Ankieta:
Co najbardziej liczy się dla Ciebie podczas zakupów ?

Kaufland lepszy niż Auchan i Real! W których sklepach najczęściej kupują Polacy?

www.biztok.pl

Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, ma juz 11,22 proc. udziałów w polskim rynku spożwczym. Marka, którą budowano na przekonaniu klientów, że jest najtańsza od pewnego czasu zaczyna podkreślać jakość swoich produktów. I nie jest już najtańszym sklepem. Mimo to, najbardziej dynamicznie się rozwija. Ostatnio zarząd Biedronki zdecydował, że wprowadzi płatności mobilne do sklepów. Być może również od początku 2014 będzie można za zakupy płacić kartą.

 

Duża przewaga dzieli lidera i wicelidera rankingu. Tesco zajmuje drugą pozycję. Ta brytyjska sieć ma ponad 5 procentowy udzuał w polskim rynku spożywczym. Ostatnio zasłynęła programem obniżania marnotrawstwa żywności. Pracownicy sieci będą badać 25 wybranych produktów i sprawdzą, ile z nich zostanie wyrzuconych zanim zostaną zjedzone.

 

Z każdych 100 złotych wydanych na zakupy, ponad 3 klienci zostawiają we francuskim Carrefourze.To sieć numer dwa światowego handlu spożywczego. W Polsce jednak dużo brakuje jej do liderów. Pewnie dlatego w maju tego roku pojawiły się pogłoski, że marka zniknie z polskiego rynku. Zarząd Carrefoura chciał postawić na rozwój firmy na innych rynkach, m.in. we Francji, Brazylii i Chinach.

drukuj